dinsdag 17 januari 2012

Ongevraagd 17 januari 2012

Ongevraagd advies aan John de Mol

Na berichten dat John de Mol en SBS6 Hart van Nederland willen veranderen. Is hier een idee wat misschien levensvatbaar is. Zeker nu er spraken is om Humberto Tan aan te trekken om als presentator te gaan fungeren van Hart van Nederland. Humberto Tan zie ik niet als een presentator voor Hart van Nederland. De presentatie van Hart van Nederland is een dames aangelegenheid, zoals de ziel van het programma is sinds de eerste uitzending 29 augustus 1995.

Humberto Tan is en blijft iemand waar je denkt aan sport en niet aan algemeen nieuws. Is het plan om ook aandacht aan sport te gaan besteden. Zo ik eerder denken aan Helene Hendriks om de sport te doen. Waar bij Humberto Tan een hoog voetbal gehalte mee komt. Is Helene Hendriks veel breder in sport onderweg. Ze weet haar weg in de wereld van voetbal, hockey, zwemmen, handbal en ga zo door.

Wat ik bij Humberto Tan ook vindt is dat hij het nieuws voorleest. Hij niet de regels van de sport kent en alle informatie ingefluisterd krijgt. Bij Helene Hendiks heb ik gevoel dat ze geïnteresseerd is in wat ze verteld en niet één of andere tekst voorleest. Helene Hendriks komt over dat ze van alle sporten de spel en wedstrijdregels kent.

Buiten nieuwe presentatoren of beter gezegd presentatrice's zouden de oude waardes Milika Peterson, Maureen du Toit, Gallyon van Vessem en Evelien de Bruyn waar ik gevoel heb dat ieder item, ieder bericht hun interesseert. Ze lezen de tekst zo voor dat het overkomt als of ze het bericht niet voorlezen. Ondanks dat ze geen van alle een journalistieke achtergrond hebben.

Bij Selma van Dijk heb ik een goede presentratrice voor de actualiteit maar in het verkeerde programma. Selma zou een infotement-actualiteiten middag programma moeten gaan presenteren. Bij Cilly Dartell en Marlayne Sahupala komen de berichten niet eens over als waarheid, maar als een verhaal uit een boek.

Met het binnen halen van Sandra Schuurhof voor Hart van Nederland heeft SBS6 een vakbekwaam presentatrice en journaliste binnen gehaald. Hopelijk komt ze goed uit de verf. Ze komt in ieder geval tot op heden bij RTL niet voor als een voorlees tante.

1 opmerking:

  1. Ik hoop dat Helene Hendriks bij de lokale omroepen blijft presenteren. Nu is ze adrem en haar eigen. Wil haar niet in een studio sport of commerciel keurslijf zien.

    Inderdaad voor Hart van Nederland beter dat Cilly Dartell en Marlayne Sahupala zouden verdwijnen uit het programma en van de televisie. Ik denk alleen dat SBS6 hier niet mee leest.

    BeantwoordenVerwijderen