maandag 20 februari 2012

Lynx in Nederland of niet 20.02.2012

Waarnemingen.nl en vooral de leden van het forum van Waarnemingen.nl zouden meer respect op moeten brengen naar minderjarige. Als je een foto wil is die zo te plaatsen, maar is die van de waarneming. Geen idee zijn foto's van een bekende locatie's geen idee. Je moet de fotograaf op zijn woord geloven net als de waarnemer. 


De foto's die nu op het forum van waarnemingen.nl staan geeft aanleiding om te twijfelen of de locatie's het zelfde zijn als de waarnemer. Er zijn te veel verschillen. 


Ik hoop dat u Newscollector1 niet in de val trap die mogelijk een aantal gebruikers van het forum van waarnemingen.nl stellen. Ik vertrouw er op dat u zich niet laat lijden door personen die foutieve informatie verstrekken.


Deze tekst hier boven komt van een persoon waarvan de echte naam bekent is bij www.newscollector1.blogspot.com Deze persoon heeft deze tekst mijn doen toekomen na overleg via de direct mesage op twitter en e-mail contact. 


Persoonlijk heb ik ook twijfels over de foto's er zijn gelijkenissen, maar ook verschillen. Natuurlijk standpunt, hoek tot object en dergelijk ik weet het. De bewerking doet ook foto's veranderen. Hier de foto waar heel de ophef over is ontstaan deze komt van de site van rtl-editienl die hem van de site waarnemingen.nl heeft.
En hier de links naar de foto's die zouden bewijzen dat de foto's elders gemaakt zijn.
foto nummer 1 en foto nummer 2

Deze zijn beide gemaakt in Tierfreigelände in Nationalparkzentrum Falkenstein bij Ludwigsthal. Op eerste gezicht en een snelle blik lijken de locatie dezelfde, maar een derde en een vierde blik doen twijfelen. Daarbij lijkt de locatie van het origineel een ander dan aangegeven.

Daarbij melden enkele leden-waarnemers op het waarneming.nl forum dat lynxen in het wild niet waarneembaar zijn. Dan denk ik zijn zij zo dom of ben ik zo slim of beter gezegd heb ik zoveel geluk gehad. Enkele jaren geleden in Duitsland in het wild een lynx gezien en gefotografeerd.

Ik had toen al besloten dat ik deze foto nooit zal publiceren of zal delen. Deze diersoort is het best beschermd bij geen of weinig publiciteit. Helaas delen heel weinig mensen mijn mening hier over. Ik zal mijn ook niet laten dwingen deze foto te publiceren of met iemand te delen. Dit uit respect voor de flora en fauna die toch al vernieuwd wordt.

Sowieso heb ik probleem met meldingen van bijzondere dieren die in de vrije natuur gezien worden. Heb met de site waarnemingen.nl en het forum waarnemingen.nl enkele problemen. Ben sowieso erg op mijn privacy gesteld als ik lid wordt van een forum. Dus nooit mijn eigennaam melding op een forum dat voor iedereen mee leesbaar is.

Ik gebruik op dat soort forums een nickname. Tevens heb ik een probleem dat mensen na een melding van een bijzondere soort als een soort kuddedieren naar die locatie trekken. Dit om de rust in dat gebied te verstoren en mogelijk ook de bijzondere soort te zien en te fotograferen.

Ik ben daarom ook geen lid van waarnemingen.nl en zal dat ook nooit worden. Natuurlijk mogen mensen een andere mening en idee er over hebben. Maar laten we ieder in zijn waarden laten.

Nog een link over de lynx:
Algemeen Dagblad


De natuurfoto's in Picture of the day zijn gemaakt van fietspadden, wandelpadden en straten. Ik plaats nooit foto's in Picture of the day gemaakt op plaatsen waar massa publiek niet wenselijk zijn. Dus de foto's zijn door iedereen te maken. Natuurlijk ik maak ook foto's op plaatsen waar massa publiek niet wenselijk is. Ik maak nooit foto's en kom nooit op plaatsen waar geen toestemming voor gegeven is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten