woensdag 22 februari 2012

Lynx in Nederland of niet 22.02.2012

Lynx in Nederland of niet

Eerst even deze twee linken melden natuurnieuwtje 1 en natuurnieuwtje 2.

Ik lees net dat er personen zijn die het Savelsbos in Limburg vol willen hangen met camaravallen. Deze personen zouden eerst goed moeten nadenken over wat ze roepen. Zeker als er experts wel degelijk melden dat er lynxen zijn in Limburg. Het is daarom ook geen goed idee om waar dan ook camaravallen te gebruiken om foto's van dieren te bekomen.

Het gebruik van camaravallen vindt ik alleen toe te juichen. Wanneer deze gebruikt worden voor wetenschappelijk onderzoek en niet voor de publiciteit. Ik vind het zeker niet goed dat iedere hobbist blij gemaakt moet worden met zo'n foto.

Ik bezit ook van foto's van lynxen in het wild. Deze zal ik ook niet publiceren in enige publieksmedium of aan mensen tonen die buiten mijn familie en vriendenkring valt. Ik vind dat massa hysterie om een zeldzaam dier dat te zien is moet worden voorkomen.

Om deze reden heb ik ook problemen met internet forums en internetsites zoals waarnemingen.nl. Op dit soort internet media zal ik ook geen informatie plaatsen. De foto's zullen ook niet hier op de blog komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten